Aproape 80% dintre românii interesați să devină beneficiari Casa Verde pentru a scăpa de grija facturilor la energie nu știu de ce acte au nevoie pentru a se înscrie în program și a fi eligibili pentru finanțare, arată datele interne Kilowat, una dintre principalele firme de sisteme fotovoltaice din România. Mai mult, o parte importantă dintre români nu au acces la Internet sau nu știu să folosească aplicația de înscriere, ratând astfel șansa de a beneficia de finanțarea pentru panouri solare.
În ultimii ani, Kilowat a instalat panouri solare pentru peste 3.000 de beneficiari Casa Verde, din care peste 2.000 în sesiunea 2023. În fiecare an, în mod constant, românii apelează la companie pentru a obține informații esențiale despre sesiunea din anul respectiv, cele mai multe persoane dorind să afle ce documente trebuie să pregătească pentru înscriere.
“În ultimele luni, mii de persoane ne-au contactat pentru a solicita informații despre programul Casa Verde 2024. În 60% din cazuri, au întrebat când începe programul, în aproape 80% din cazuri ce documente sunt necesare pentru înscriere, iar în 40% din cazuri au întrebat dacă înscrierea poate fi făcută de compania noastră, deoarece o parte din ei nu au acces la Internet sau nu știu să folosească aplicația de înscriere. Din aceste cauze, mulți români nu reușesc să se înscrie în programul Casa Verde. Încă există confuzie legat de documentele și procesele necesare înscrierii în programul Casa Verde, iar pentru a-i ajuta vom lansa, începând cu această săptămână, o serie de sesiuni de informare, online, un webinar gratuit, prin care aducem clarificări și răspundem întrebărilor viitorilor beneficiari. Românii doresc să devină independenți energetic și să scape de grija facturilor, având în vedere scumpirile din ultima vreme și cele anunțate pentru următoarea perioadă. Și, astfel, suntem pregătiți să îi ajutăm cu detaliile pe care trebuie să le știe pentru a aplica pentru finanțare”, explică Albert Soare, fondator Kilowat.
Documente necesare casa verde
Mai jos regăsiți documentele pentru înscrierea în programul Casa Verde 2023, în 2024 pot fi diferite, acestea vor fi confirmate in ghidul final AFM – Casa Verde Fotovoltaice 2024.
Ai nevoie de urmatoarele documente:
- Act de identitate
- Certificat de atestare fiscala - ANAF
Dovada faptului ca nu sunt datorii la bugetul de stat. Se obţine de la ANAF din județul solicitantului, pentru cei care deţin semnătură electronică documentul poate obține pe site-ul ANAF, accesând SPV – persoane fizice, se poate crea cont şi fără semnătură electronică urmând paşii prezentaţi în ghidul de pe site-ul instituției.
- Certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale - DITL
Dovada faptului ca nu sunt datorii la bugetul local. Se solicita la direcția taxe si impozite, completând cererea pentru obținerea certificatului de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale, documentul se eliberează pe loc.
- Extras de carte funciara - ANCPI
Se poate obţine atât online de pe site-ul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliara (www.ancpi.ro) cat si prin prezența fizică la instituție. Extrasul de Carte Funciara nu trebuie sa fie mai vechi de 60 de zile, iar din acesta trebuie sa rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea. https://epay.ancpi.ro/epay/SelectProd.action?prodId=1420